- Guildmaster of the Thieves’ Guild
- Master of the Fighter’s Guild
- Arch-Mage of the Mage’s Guild
- Listener of the Dark Brotherhood
- Divine Crusader of the Nine
- Main quest fullført
- Et hus i hver by
- Alle sidequests fullført (sånn ca)
- Alle daedra shrines fullført
- Møkk lei av huler
- Møkk lei av templer
- Møkk lei av Oblivion Planes
Plukket opp spillet på impuls, og nå er jeg er endelig ferdig med Elder Scrolls 4, etter nesten to måneder med ganske intens spilling (har blitt noen 20-timers helger, ja). Deilig å bli ferdig, for spillet begynte å virke som en jobb allerede tidlig i Fighter’s Guild-questene. Nå kan jeg endelig sette i gang med resten av media-backlogen min … Trodde jeg. Istedet startet jeg på Resident Evil 2 igjen.
Godt å se at du også har tatt steget inn i denne fantastiske verden. Et av de bedre, om ikke det beste, RPG-spillet noen sinne. Det som er så fint med slike spill er at de er så store at man alltid har noe man kan gjør og ikke minst det er ikke en lineær historie.
Gode gud. At du gidder. Som du sier begynner spillet å føles ut som arbeid forholdsvis tidlig, så hvorfor fortsette å drive den digitale ekvivalenten av å hente posten i 10 timer dagen? Det er ikke akkurat som om du blir belønnet med noen sammenhengende fortelling eller gleden av å se verdenen forandre seg rundt deg. Nei, all progresjon er statistisk representert og formidlet.
Jeg kommer aldri til å skjønne hva som er tiltalende med Oblivion.
Det ser jo veldig pent ut da? Men jeg håper at neste spill har mer variasjon i modellene … Greit at man ikke skal fly rundt å drepe unger, men legg dem inn i spillet likevel. De får 18 års aldersgrense med en gang noen finner på en nude-patch uansett.
Kanskje bruke mer enn to kroppstyper også, så mennesker kan ha andre posisjoner enn 100 % rak ryggrad og snikende (en transisjon som forøvrig ikke animeres).
Kort sagt: Få noen som ikke går på knark til å skrive animasjonsrutinene og sørg for at modellerings-teamet ikke består av fem personer med granny fetish. De fleste av figurene i Oblivion ser ut som de er midt i overgangsalderen. Pføy.
Og skaff dere noen spilldesignere som spiller noe annet enn MMO-er. Protip.